• דן וינוקורוב דן וינוקורוב
  • 22-11-2017
  • 874 צפיות
  • אין תגובות

מנוע החיפוש גוגל עבר שינויים ועדכונים רבים בשנים האחרונות, כך שהוא יכול לנתח אתרים בצורה הרבה יותר טובה מפעם. כתוצאה מכך, היום כאשר מדברים על קידום אתרים בגוגל בצורה מקצועית שתחזיק זמן, כבר לא מספיק לכתוב כמה עמודים ולדחוף בפנים כמה מילות מפתח, אלא גם האתר עצמו צריך להיות איכותי וידידותי לגולש.

אז איך עושים זאת?

עיצוב

מעצבים רבים מקריבים את התוכן של האתר על מזבח העיצוב ויוצרים אתרים שנראים מעולה, אבל קשה להם מאוד להתקדם בגוגל. הסיבה לכך שלא משנה כמה האתר מעוצב ואסתטי, צריך שיהיה בו גם תוכן שגוגל יכול לקרוא ולנתח. לכן, צריך לוודא שהעיצוב עדיין מאפשר לגוגל לקרוא את הטקסט הישר מקוד המקור של האתר. אם מוסיפים תמונות בתוך התוכן (לא תמונות רקע או אלמנטים של התבנית), יש להוסיף להן תג ALT עם תיאור של כמה מילים שמסביר מה יש בתוך התמונה ("חולצת בייסיק כחולה").
אם יש עיצוב שבגללו אי אפשר לדחוף הרבה טקסט (למשל, בקטלוגים של חנויות טקסטואליות), אפשר לשים את התוכן בעמודים אחרים ולקשר אליהם מהעמודים המעוצבים או ליצור תיבות טקסט נפתחות עם חיצים שקל לראות כיצד להשתמש בהן (אחרת גוגל עלול לחשוד שמדובר בטקסט מוחבא ולהעניש את האתר).
מומלץ לא לשים את הטקסט בתחתית העמודים מכיוון שהדבר לא ידידותי לגולשים וגם גוגל מחשיב את הטקסט כפחות חשוב בגלל המיקום שלו.

חווית משתמש

תכנון חווית משתמש טובה יוצרת אתרים שאינם עמוסים בתפריטים, כפתורים ואלמנטים אחרים בלתי נחוצים שקל להתמצא בהם. בצורה זו, גם לגוגל קל יותר לסרוק את האתר ולחלץ ממנו מידע על העמודים החשובים ביותר ועל העמודים החשובים פחות. לעומת זאת, אתר עמוס מאוד יקשה על גוגל להבין מי נגד מי ואיך בנויה ההיררכיה הבסיסית של האתר. ישנה גם סברה שגוגל יכול למדוד את זמן השהייה של הגולשים באתר אם הם חוזרים לרשימת התוצאות ולבסס עליו את הדירוג. לכן, ככל שהגולשים יבלו באתר יותר זמן, כך הדירוג של האתר בגוגל יעלה.
בכל מקרה, גם אם גוגל לא מודד ישירות את זמן השהייה באתר, הזרמה של גולשים שיבלו יותר זמן באתר מביאה לכך שבסופו של דבר האתר יקושר יותר מאתרים אחרים ברשת מכיוון שייתפס כיותר איכותי, וכך הדירוג של האתר בגוגל יעלה הודות לקישורים אלו.

אתרים רספונסיבים ואתרים המיועדים לנייד

כאשר יותר ויותר אנשים גולשים מהנייד (אפילו יותר מאשר המחשב הביתי), ברור שאתרים שאינם מותאמים לגלישה מהמסך הקטנטן לא יצליחו לספק לגולשים את החוויה האופטימאלית. גם חברת גוגל יודעת זאת, ולכן היא החלה לתת בונוס בדירוגים לאתרים המותאמים היטב לגלישה מניידים. גם אם עוד לא בניתם אתר מותאם או שאתם לא יודעים אם האתר שלכם עונה על כל הדרישות של גוגל, תוכלו לבדוק זאת באמצעות כלי ה – Mobile Friendly Test.
אם יש לכם אפשרות לבנות אתר אחד שיתאים לכל המכשירים במקביל (אתר רספונסיבי), רצוי לעשות זאת מכיוון שאז לא תצטרכו לדאוג לעדכן את כל התכנים בנפרד וכל קישור שיכנס לאתר ישפיע לטובה על הדירוגים הן בנייח והן בנייד. (זאת לעומת אתר נייד נפרד שצריך לקבל קישורים משלו על מנת לקבל דירוגים גבוהים).

מהירות

מכיוון שרשתות סלולאריות סובלות לא אחת ממהירות איטית יחסית כאשר יש עומסים על הרשת, מהירות עליית האתר חשובה יותר מאי פעם וגוגל אף הכריזה באופן רשמי שלמהירות עליית האתר יש תפקיד בדירוג האתרים השונים. כדי להעלות את מהירות עליית האתר לא מספיק רק לבחור בשרת מהיר ואיכותי, אלא יש לדאוג לכך שקוד האתר יהיה אופטימאלי מבחינת השימוש באלמנטים חיצוניים, סקריפטים שונים וכך הלאה. חשוב גם לשמור על גודל סביר של תמונות (לרוב עד 100 קילו בייט) ויש לא מעט דרכים לעשות זאת מבלי לאבד את איכות התמונה המקורית, כולל פתרונות שונים וחופשיים ברשת.
גם לאחר שביצענו אופטימיזציה למהירות עליית האתר, חשוב לבדוק את הצעות האופטימיזציה של גוגל באמצעות אותו כלי שהצגנו ומיועד לבדיקת אתרים סלולאריים.
כלי נוסף שנותן אפשרות לבדיקת מהירות האתר לפי פרמטרים מסוימים הינו ה Google PageSpeed Insights המספק תובנות על זמני הטעינה בהתאם לפרמטרים כמו

  • גודל תמונות
  • כמות וגודל קבצי CSS
  • כמות וגודל קבצי JavaScript
  • זמן קבלת תשובה מהשרת
  • ועוד…

נגישות

אתרים נגישים הם אתרים שמתאמים גם לבעלי מוגבלויות וכוללים תכונות שונות, למשל

  • שינוי של גודל הפונט בלי עיוות של שאר הדף
  • ניגודיות גבוהה בין צבעים שיאפשרו גם לעיוורי צבעים לראות את האתר בלי בעיה
  • מבנה שיאפשר גם לקוראי מסך לקרוא את האתר כמו שצריך (למשל, שימוש בתגי כותרת מסוג TH בטבלאות)
  • שימוש בחלופה קולית לבדיקות Captcha
  • תגי ALT ברורים לתמונות (כפי שהסברנו, דבר שרצוי בכל מקרה להוסיף)
  • ועוד…

גוגל אמנם לא בודק ישירות את מידת הנגישות של האתר, אבל אתרים נגישים הם לרוב אתרים שיש בהם הקפדה יתרה על מבנה פשוט וידידותי למשתמש, כך שלגוגל יותר קל לזהות את האלמנטים השונים בדף ולקבל מושג טוב יותר במה עוסק האתר וכיצד הוא בנוי מבחינה לוגית.

קישורים פנימיים

התפקיד העיקרי של קישורים פנימיים הוא להפנות גולשים לתכנים שקשורים לדף בו הם נמצאים כרגע ולגרום להם להישאר עוד זמן באתר. מבחינת גוגל, קישורים פנימיים מאפשרים לו לזהות קשרים שונים בין עמודים ולהבין באיזהנושא הם עוסקים (זאת באמצעות הטקסט שמרכיב את הקישור). לכן אתר שמקשרים בו בצורה טובה בין העמודים השונים (בלי לעשות זאת באופן מוגזם), הוא אתר שגוגל יוכל להציג יותר דפים ממנו בתוצאות החיפוש על חיפושים רלוונטיים. כך החשיפה הכוללת של האתר בגוגל תגדל ולכן גם מספר הכניסות ממנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *